Tweet |
Bursa Hakimiyet köşe yazarı Okan Tuna’nın konu ile ilgili yazısı şöyle:
Türkiye'nin;
En büyük yap-işlet-devret projelerinden olan İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, tamamen açıldığından bu yana hayli bir yoğunluk sergiliyor.
Daha önce;
234 kilometrelik kısmı hizmete giren bu dev otoyolun kalan 192 kilometrelik son bölümü de, kısa bir süre önce Bursa'ya gelen Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından törenle hizmete sokulmuştu.
Böylece;
Osmangazi Köprüsü'yle birlikte Gebze-Bursa-Balıkesir-Akhisar-İzmir bölümü de resmen devreye alınmış oldu.
Malum.
Böylece;
Şimdi, İstanbul'dan İzmir'e kesintisiz bir ulaşım süreci başlamış oldu.
Dahası;
Bu yolun tamamının devreye girmesinden bu yana fazlasıyla kullanım görüldü.
Öyle ki;
Yeni otoyol, projeyi hayata geçiren konsorsiyuma garanti edilen araç geçiş miktarının yüzde 50 fazlasını geçti.
Ne var ki;
Ortaya şöyle dikkat çeken ve kafalarda soru işareti yaratan bir tablo çıktı.
O da şu.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu'nu kullananların bir kısmının Osmangazi Köprüsü'nü kullanmadıkları görüldü.
Onun da sebebi;
Osmangazi Köprüsü'nün yüksek geçiş ücretleri.
Vatandaşlar haksız da değil.
Çünkü;
Toplam 426 kilometrelik İstanbul-İzmir arası tüm otoyolun geçiş ücreti Osmangazi Köprüsü dahil 256.3 lira.
Ve bu ücretin tam 103.05 lirası ise köprü ücreti.
Yani;
Yüzlerce kilometre 153 liraya gidilebilirken, sadece 2.6 kilometrelik Osmangazi Köprüsü'ne 103.05 lira ödeniyor.
Haliyle ortaya dengesiz bir durum çıkıyor.
Üstelik;
Köprüyü yapan da, otoyolu yapan da aynı firma olmasına karşın.
İşte;
Bu durumu AK Parti'nin Bursa Milletvekili Mustafa Esgin'le konuştuk.
O da durumun farkında.
Sürücülerin kafalarındaki soru işaretlerine Esgin de hak veriyor.
Çünkü;
Otoyolun tamamını kullananlar ile Osmangazi Köprüsü'nü kullanmayanlar arasında hayli fark var.
Yani sürücüler;
Körfez geçişini 55 liraya arabalı vapurla yapıyorlar, sonra da yeni otoyola giriyorlar.
Böyle olunca da;
Günlük 40 bin araç geçişi garantisi verilen Osmangazi Köprüsü'nden beklenen geçiş olmayınca, bunun yükü devlete biniyor.
Oysa ki; Yapılacak iş gayet basit. Zaten; Açıldığı günden beri yeterli geçiş sayısını bulamayan Osmangazi Köprüsü'nde geçiş ücreti daha makul hale getirilirse, hem firma kazanacak, hem de devletin kasasından "garanti parası" çıkmayacak.
İşte;
Milletvekili Mustafa Esgin, şimdi bu yöndeki tabloyu yakından incelemeye aldı.
Eğer ki;
Hükümet ile konsorsiyum arasında yapılacak görüşmelerde köprü geçiş ücretlerinde bir düzenleme yapılabilirse, ortaya herkesin kazançlı çıkacağı bir tablo çıkacak ki, şimdi gözler Esgin'in bu yöndeki çalışmalarının sonuç verip vermeyeceğinde.